IBD Ambulatorium - Kirurgisk Ambulatorium 2 (Inflammatory Bowel Disease)

Kirurgisk Afdeling har regionsfunktion for kirurgisk behandling af Inflammatorisk tarmsygdom (Mb Crohn og Colitis ulcerosa). Typisk er patienterne henvist fra mave-tarm-medicinsk afdeling og planen for patienten er lagt efter tværfaglig konference.

I ambulatoriet er der planlagt en samtale med en IBD-kirurg og sygeplejerske, hvor man gennemgår sygdomsforløb, operationstype og hvis man finder indikation for operation, planlægges denne. Patienten får lejlighed til at medbringe pårørende og stille spørgsmål til operation og indlæggelse.

De fleste patienter tilbydes at deltage i patientskole før operationen, hvor man kan forberede sig til operationen, og evt. en samtale med en stomisygeplejerske, hvis det vurderes relevant.

Efter operation og udskrivelse foretages den videre opfølgning og kontrol typisk i mave-tarm-medicinsk ambulatorium.

Kirurgisk Afdeling

Mave-tarm Kirurgisk Ambulatorium

Blå fløj R1

Lykkebækvej 1, 1. etage

Sjællands Universitetshospital

Åbningstider

Alle hverdage kl. 8-15

Hvis du er nødt til at melde afbud!
Ring til os med det samme. Så kan vi indkalde en anden patient og undgå lange ventelister.

Alle hverdage kl. 9-13