Fistel Ambulatorium - Kirurgisk Ambulatorium 1

I Køge er der regionsfunktion for kirurgisk behandling af komplekse anal fistler. Vi har et dedikeret team af sygeplejersker og læger, der varetager udredning og behandling af fistlerne

De fleste patienter vil efter henvisning blive indkaldt til samtale og undersøgelse med anal ultralyd.

Afhængigt af fistlens udbredning, vil vi planlægge en målrettet, individuel behandling. Dette vil ofte inkludere planlægning af en eller flere operationer, typisk inkluderende en periode med en ”seton-sutur” gennem fistlen.

Endelig behandling kan inkludere blotlægning af fistlen (”lay-open”), Filac laser, fedtcelletransplantation eller VAAFT (video assisteret anal fistel behandling).

Vi har et tværfagligt samarbejde med Gastromedicinsk afdeling, Køge om patienter med samtidig Mb Crohn, og med Dermatologisk og Plastikkirurgisk afdeling, Roskilde om patienter med hidrosadenitis på baller og omkring endetarmsåbningen.

Kirurgisk Afdeling

Mave-tarm Kirurgisk Ambulatorium

Blå fløj R1

Lykkebækvej 1, 1. etage

Sjællands Universitetshospital

Åbningstider

Alle hverdage kl. 8-15

Hvis du er nødt til at melde afbud!
Ring til os med det samme. Så kan vi indkalde en anden patient og undgå lange ventelister.

Alle hverdage kl. 9-13