E-bøger og publikationer

Parallelt med enhedens forskningsprojekter, udgives også videnskabelige publikationer, bogkapitler og bøger.

Listen over videnskabelige publikationer, der udgår fra Forskningsstøtteenheden, bliver årligt samlet i en rapport med samtlige publikationer fra SUH. Se den seneste rapport her.

I enheden udgiver vi ligeledes e-bogsserien om Forsknings- og udviklingskultur, som pt består af 4 bøger:

Forsknings- og udviklingskultur - I klinisk praksis (2014) Bogen beskriver arbejdet med at udvikle forsknings- og udviklingskultur og består af 12 kapitler skrevet af regionens forskere, ledere og udviklingsansvarlige med MVU-baggrund, heraf flere fra Roskilde og Køge Sygehuse.

Forsknings- og udviklingskultur - Fra Projekt til publikation (2015) Bogens udgangspunkt er faglige og videnskabelige artikler, der er blevet skrevet som led i et skrivekursus særligt udviklet i Region Sjælland.

Forsknings- og udviklingskultur - Forskere i klinisk praksis (2018) I denne bog sættes fokus på, hvordan forskeruddannede med MVU-baggrund, der er ansatte i praksis, arbejder med at understøtte forsknings- og udviklingskultur.

Forsknings- og udviklingskultur - Når ledere har vilje og mod (2022)​​​ I denne bog fortæller ledere på Sjællands Universitetshospital om, hvordan de har arbejdet med at etablere og bygge en forsknings- og udviklingskultur.

Denne bog er ligeledes udgivet på engelsk og kan hentes her: Research and Development Culture. Leaders with Determination and Courage

Sjællands Universitetshospital, Roskilde

Forskningsstøtteenheden