Forskning og udvikling på Kirurgisk Bariatrisk ambulatorium

Kirurgisk Bariatrisk ambulatorium medvirker i forskning af fedme og fedmebehandling og samarbejder med flere forskere inden for området.

Alle er enige om, at forskning i fedme og fedmebehandling er nødvendig. Både for at vi kan få en større viden og indsigt i de meget komplekse årsager til udviklingen af fedme, men også for at vi kan udvikle nye og skånsomme behandlingsmetoder.

Kirurgisk Bariatrisk ambulatorium medvirker gerne til dette, og derfor samarbejder vi med flere forskere, som har samme interesse som os. Det betyder, at vores patienter i forbindelse med behandling vil blive spurgt, om de har interesse i at deltage i lægevidenskabelige forsøg. Vi håber på, at disse forskningsprojekter i fremtiden hjælper andre patienter med svær overvægt og følgesygdomme til svær overvægt.

Du skal vide, at din behandling hos os på ingen måde påvirkes af din deltagelse i forskningsprojekter. Det er helt frivilligt, om du gerne vil være med og skulle du ændre mening undervejs, kan du altid afbryde din deltagelse.
Alle patienter, der deltager i et forskningsprojekt, skal være informeret herom og have tilkendegivet, at de ønsker at deltage. Du vil derfor aldrig deltage uden din viden eller accept.

Sjællands Universitetshospital, Køge

Kirurgisk Afdeling

Kirurgisk Bariatrisk Ambulatorium

Blå fløj R1