19-1-2023: Vellykket prøveflytning til fløj R

Kan man flytte en patient hvert tredje minut eller kræver det mere tid?

Det var en af de ting, som et udvalgt flytteteam testede i denne uge, da den første prøveflytning til den nye fløj fandt sted.​

- På selve flyttedagen vil de to flytteruter være afspærret og mærket tydeligt, så ingen andre kommer til at gå i vejen for flytteteamsene, fortæller Rasmus Aabye Kronstam, chefkonsulent i Programsekretariatet for Fremtidens SUH.

Godt på vej til store flyttedag

Han var blandt de omkring 20 udvalgte medarbejdere, der afprøvede flytteruten, mens en medarbejder agerede patienten, der blev rullet afsted i sin hospitalsseng.

- Det gik rigtig godt, og vi fik afklaret mange vigtige detaljer undervejs. Og det var det, der var formålet med hele prøveflytningen fortæller Rasmus Aabye Kronstam.

Under turen var flytteteamet optaget af, hvor lang tid det tog at flytte en patient fra den gamle afdeling til den nye fløj.

Derudover var formålet med prøveflytningen at gennemgå flyttedagen minutiøst, få justeret de sidste ting og få afklaret, om de to transportruter, som flytteteamsene vil bruge på flyttedagen, fungerede.

Nu vil det deltagende prøveflytteteam briefe de resterende syv flytteteams, så alle er klædt godt på til den store patientflyttedag søndag den 19. marts.​