Forandringskatalog

Kataloget er tænkt som et værktøj for den enkelte afdelings egne forberedelser og giver et overblik over de identificerede nye forandringer.

I perioden fra 2020 til 2026 skal Sjællands Universitetshospital forberede og gennemføre indflytningen i det nye hospitalsbyggeri i Køge.

Med udgangspunkt i syv driftsprincipper, som sætter en retning for udnyttelsen af de nye bygninger og teknologier, har tre parathedsgrupper arbejdet med at identificere og forberede de nye arbejdsgange. Læs mere om parathedsgruppernes arbejde her.

Forandringskataloget indeholder et overblik over de på nuværende tidspunkt identificerede nye forandringer samt parathedsgruppernes anbefalinger. Kataloget kan fungere som udgangspunkt for det afdelingsspecifikke parathedsarbejde, hvor de lokale arbejdsgange skal udvikles og beskrives frem mod indflytningen.

Kapitlerne markeres i toppen med en status: grøn, gul eller rød. Farvemarkeringen indikerer, hvor færdigt kapitlet er. De grønne kapitler er færdige, hvilket betyder at afdelingerne med fordel kan påbegynde parathedsarbejdet inden for dette emne. Gule kapitler er delvist færdige – der kan være enkelte beslutninger, der udestår, og kapitlet forventes opdateret. Afdelingerne kan derfor påbegynde parathedsarbejdet, men må forvente enkelte ændringer og opdateringer. Kapitler markeret med rød er ufærdige - her mangler central viden eller beslutninger. Afdelingerne kan med fordele vente med at påbegynde parathedsarbejdet på disse områder, da der forventes større revideringer af kapitlet.

Forandringskataloget er opbygget i tre hovedområder: Forandringer og nye arbejdsflows i ambulatorieområdet, forandringer og nye arbejdsflows i sengeområdet samt de nye understøttende logistikløsninger. Alle kapitler fungerer som selvstændige kapitler og kan læses uafhængigt af hinanden.

Forandringskataloget er også tilgængeligt i en samlet version fra uge 10 2023 (pdf)​​.
Folde-ud-punkterne nedenfor er opdateret 1-2-2023.

Forandringer og nye arbejdsflows i ambulatorieområdet

Forandringer og nye arbejdsflows i sengeområdet

Nye understøttende logistik løsninger