Driftsprincipper: De 7 største forandringer

Med nye bygninger og ny teknologi kommer også nye måder at arbejde på. Her er de 7 største forandringer for den daglige drift.
Fra 2019 til 2025 skal Sjællands Universitetshospital (SUH) forberede og gennemføre indflytningen i det nye hospitalsbyggeri i Køge.

Alle aktiviteter i den forbindelse – klargøring af nye arbejdsgange, uddannelse i nye systemer, flyttefor​beredelser, den konkrete flytning og meget mere – vil ske under paraplyen "Fremtidens SUH", som også betegner selve resultatet – det færdige hospital.

Forud for ibrugtagningen er der gået en lang designperiode efterfulgt af det konkrete byggeri. Disse faser har taget udgangspunkt i visioner for fremtidens hospital.

De visioner, som byggeriet er funderet på, udgør sammen med SUHs strategi også et fundament for driften af Fremtidens SUH.

Dette fundament er konkretiseret i 7 principper for driften, der fokuserer på de 7 største forandringer, som det nye byggeri vil medføre for den daglige drift.

• Driftsprincip 1 Optimal udnyttelse af patientens tid
  • Driftsprincip 2 Flyt viden – ikke patienten
  • Driftsprincip 3 Adskillelse af personalezoner og patientzoner
  • Driftsprincip 4 Fleksibilitet på tværs af specialer