Susanne Lønborg Friis

Formand for Brugerrådet, Sygeplejefaglig vicedirektør

Jeg har i mit arbejdsliv som sygeplejerske, altid interesseret mig for hvordan vi i sygehusvæsenet til stadighed kan udvikle og forbedre vores mange forskellige patientforløb . I de seneste år er jeg blevet optaget af, hvordan vi i langt større grad kan indgå i en dialog med det enkeltes menneske og dets pårørende . Og i dialogen tage udgangspunkt i hvad der betyder noget for den enkelte i forhold til behandlingen, opholdet på hospitalet og i relationerne i det hele taget.

At være medlem af SUHs brugerråd og have den ære i samarbejde med hele brugerrådet, at arbejde for og være på forkant med hvad det enkelte menneske og samfund ønsker og forventer af os som hospital, finder jeg meget givende.

Jeg er uddannet sygeplejerske og har ligeledes uddannet mig inden for ledelse og kvalitets udvikling i sygehusvæsenet. Jeg bor sammen med min mand, og har 2 voksne børn