Gertrud Thøfner

Medlem af Brugerrådet, brugerrepræsentant

Jeg er uddannet lærer og uddannelsesvejleder og nu pensionist på fuld tid.

Jeg søgte om at komme med i Brugerrådet på SUH, da jeg som pårørende til min multisyge mand havde fået indsigt i mange forskellige afdelingers ”kultur” og arbejdsgange, stuegang, travle medarbejdere og tabt information dem imellem bl.a. i MinSP, diagnoser, journaler, prøveresultater, kommunikation til patient og pårørende mm. Jeg mener, dette har givet mig indsigt i en del på SUH og vil gerne bidrage med forslag til forbedringer og ændringer.

I sygehusvæsenet og sundhedssektoren er det vigtigt, at vælge klogt… måske helt ændre rutiner/strukturer. Det er vigtigt med god, forståelig og nærværende kommunikation.  Det er vigtigt, at der kort fra idé til handling. Det er vigtigt, at SUH’s arbejde med god brugeroplevet kvalitet sker i tæt kontakt med patienter og pårørende.

Jeg mener, jeg kan bidrage med input til dette arbejde i Brugerrådet. Jeg deltager desuden nu i SUH’s Akademiske Råd for forskning og uddannelse   - med fokus på Kommunikation og Formidling og Evidensbaseret praksis , planlægning af ”Hvad er vigtig for dig”-dagen, er SUH-repræsentant  i Regionen for borgers brug af  MinSP  og med i følgegruppe vedr. projekt ”Styrkelse af den basale palliative indsats på SUH”.