Brugerrådet på Sjællands Universitetshospital

Brugerrådet har til formål at understøtte dialog og samarbejde mellem patienter, pårørende og medarbejdere på SUH.

Om Brugerrådet

På Sjællands Universitetshospital er vi ambitiøse i forhold til kvalitet og brugerinddragelse, som vi mener går hånd i hånd. I disse år forbereder vi os på at flytte ind i det nye universitetshospital og her skal brugerrådet hjælpe os med at indfri ambitionerne om en ny, anderledes og bedre måde at drive universitetshospital på.
For at vi kan lykkes med dette, ønsker vi at inddrage patienter og pårørendes perspektiver systematisk og kontinuerligt i udvikling samt kvalitetsforbedring af hospitalets tilbud.

Formål

Brugerrådet har til formål at skabe dialog og samarbejde mellem patienter, pårørende og medarbejdere. Dette er med henblik på at sikre patienter og pårørendes perspektiver i udvikling af tiltag samt forbedringsforslag, som vil gavne nuværende og fremtidige brugere af hospitalet.

Brugerrådet har en rådgivende funktion og medvirker derudover også som høringspart og dialogpartner på områder med stor betydning for patienter og pårørende.

Opgaver

Brugerrådets opgaver er at skabe de bedste rammer for, at patienter og pårørende har mulighed for at blive inddraget i væsentlige udviklings- og forbedringsaktiviteter på hospitalet. Det sker bl.a. ved at

• Skabe et forum, hvor brugernes ønsker, forslag, kritik og behov udveksles med repræsentanter fra hospitalet
  • Skabe åbenhed og gennemsigtighed i forhold til hospitalets arbejde
  • Komme med råd og input til større projekter og indsatser i regi af hospitalet
  • Komme med råd og input til aktiviteter, der kan forbedre patientforløbet på hospitalet
  • Medvirke som høringspart og dialogpartner på områder, der har stor betydning for brugerne

Brugerrådet kan ikke behandle personsager. Brugerrådet referer til hospitalets direktion.

Dagsordner og referater fra Brugerrådets møder

Sjællands Universitetshospital, Køge

Brugerrådet

Har du spørgsmål eller lyst til at høre nærmere om Brugerrådet, er du velkommen til at sende os en mail.