Gå til indhold

Klage og erstatning

Se kontaktoplysninger
Som patient har du flere muligheder for at klage over den service og behandling, du får på hospitalet. I særlige tilfælde kan du også søge erstatning.

Klag direkte til afdelingen

Du kan altid kontakte personalet på den afdeling, du er blevet behandlet eller undersøgt på. Personalet kan redegøre for dit forløb. Du kan også få svar på mange af dine spørgsmål.

​Se oversigten over afdelingerne på Sjællands Universitetshospital.

Serviceklager

​​Serviceklager handler om generelle forhold på hospitalet. For eksempel klager over personalets adfærd, kommunikation, information, ventetider, forplejning eller parkeringsforhold.

Hvis du har en klage, skal du sende den til os på email eller via post til nedenstående email og adresse. Bemærk, at du ikke må sende personfølsomme oplysninger i en email. Det er for eksempel dit cpr-nummer eller information om sygdom og behandling. Du kan også sende din klage via e-boks til Sjællands Universitetshospital.

Hvis du sender en email eller fysisk post til os, skal du sende til følgende adresse:

Patientservice
Sjællands Universitetshospital
Lykkebækvej 1
4600 Køge
Tlf. 47 32 11 00
suh@regionsjaelland.dk

Telefontid for Patientservice:

Mandag – torsdag: Kl. 9.00–15.00
Fredag: Kl. 9.00–14.00

Styrelsen for Patientklager

Hvis du vil klage over den sundhedsfaglige indsats på sygehuset, skal du klage til Styrelsen for Patientklager

Skader og erstatning

Det er sjældent, at patienter bliver udsat for skader i deres forløb. Hvis det alligevel sker, er det muligt at søge erstatning hos Patienterstatningen.

Patientvejledningen

I Patientvejledningen kan du få information, rådgivning og vejledning om dine rettigheder som patient i Sundhedsvæsenet.